top of page

ברצלולה תורמת לקהילה

עודכן: 16 באוג׳ 2022

אין ספור סיפורים, רגעים, אתרים ומונמנטים יפים שאפשר לספר, לחוות ולראות בעיר ברצלונה היפיפה אשר גורמים לנו –המדריכות בחברת ברצלולה, להתאהב בעיר כל יום מחדש. בנוסף - אין לנו שום ספק שהקהילה הישראלית בברצלונה, שאנחנו מהוות חלק ממנה, גורמת לנו להרגיש חיבור חזק וחם עוד יותר למקום בו בחרנו לגור.

לקהילה הישראלית בברצלונה חברים רבים אשר סיבות מגוונות הובילו אותם לגור בעיר הנפלאה הזו. למשל אני, עדי, הגעתי בעקבות השורשים של סבי הקטלאנים שנולדו וגדלו בברצלונה, כך שמגיל צעיר ידעתי שיום אחד גם אני אמצא את עצמי גרה כאן. ואילו הסיפור של ליאנה שונה לחלוטין - היא הגיעה לעיר בעקבות אהבתה הגדולה לבן זוגה הקטלאני, אותו הכירה במזרח, וכבונוס התאהבה גם בעיר ברצלונה. חברי קהילה רבים מגיעים לכאן בעקבות עבודה, לימודים, אהבה, שורשים ואפילו ממש במקרה במהלך חופשה התאהבו בברצלונה. המשותף והמחבר בין כולם הוא הרצון שלנו להרגיש את תחושת השייכות, תחושת הקהילתיות, לחגוג יחדיו את החגים היהודים וכן לדבר קצת בעברית! תמיד ישראלים אוהבים להרגיש כמה שיותר כמו בבית, גם שהם רחוקים מהמולדת, ואכן - אין ספק כי הקהילה הישראלית בברצלונה עושה פעילות ענפה בתחום זה. הקהילה מייצרת תחושת ביתיות ומשפחתיות - וכאן גם הפעילות של ברצלולה נכנסה למשוואה – מניע אותנו רצון חזק לתת בחזרה לקהילה שאנו חלק ממנה, וזאת דרך פעילויות כיפיות וחברתיות מגבשות שיגרמו לחיזוק תחושת הקהילתיות. ומה יותר טוב מאשר לטייל ביחד? 😊

שנה חדשה – פרויקט חדש לכבוד הקהילה הנפלאה שלנו החלטנו לצאת בתחילת השנה העברית בפרוייקט חדש! לאורך כל השנה נצא בפעילויות חברתיות ומגבשות לכל חברי הקהילה, ללא מטרת רווח – וכמובן הכל "דרך הרגליים" בסיורים המגוונים והרבים שיש לברצלולה להציע.

הסיור הראשון – המסע בעקבות גאודי והמודרניסטה הסיור הראשון שלנו התקיים בתחילת חודש נובמבר 2019, לאחר שיחות ושיתוף פעולה עם רומינה מבית החינוך, וכך הענקנו לקהילה המיוחדת שלנו פעילות מכל הלב. הסיור היה מוקדש לחברי בית החינוך וקן השומר הצעיר - הורים, ילדים, צעירים ומבוגרים – כולנו יצאנו ביחד לסיור מרתק שנקרא המסע בעקבות גאודי והמודרניסטה. הסיור היה מותאם למשפחות והפעיל את כל החושים של המשתתפים. במהלך הסיור הילדים פיתחו את היצירתיות שלהם, תוך כדי הפעלות והפתעות. וכמובן - גם להורים הצלחנו לחדש כמה דברים שלא ידעו על ברצלונה היפה שלנו.

הסיור התמקד ברובע ה"אישמפלה", התחלנו בשדרת "פאסג' דה גרסיה"- שדרת החן והחסד של העיר, ביקרנו במבני המודרניסטה הפזורים לאורכה כמו "קאסה באטיו" ו"קאסה מילה" , התפנקנו על שוקו החם והאגדי ב"קאסה אמטלייר", שם הילדים הפגינו יצירתיות וכישרון בפעילות שערכנו במתחם, ולסיום הגענו אל 'הגראן פינאלה' - ה"סגרדה פמיליה", מפעל חייו של אנטוניו גאודי-הכנסייה הגדולה בעולם שעד ימינו לא סיימו לבנותה. לאחר שכל הסיור חיפשנו דרקונים על המבנים השונים של גאודי ואדריכלים בני תקופתו, התיישבנו לשתות שוקו עם קצפת בקאסה אמטלייר וצבענו ציורים של ג׳ורדי הקדוש של קטלוניה, דרקונים, לטאות ונסיכות. מצורפת טעימה קטנה מהסיור הראשון עם ילדי בית החינוך המהממים.

היה מושלם!

הסיור השני – המכבים באים! היה לנו כל כך כיף בסיור הראשון עם הילדים המתוקים והמקסימים, פשוט התאהבנו בהם, כך שלא עבר זמן רב עד שהגיע תורו של הסיור השני, אותו הוצאנו בדצמבר 2019 לכבוד חג החנוכה! הפעם סיור מגבש שהוקדש לכל חברי הקהילה ובני משפחותיהם.

לאחר שיחות ושיתוף פעולה עם דנה אולה ולירון הנפלאים מהקהילה יצאנו בסיור מרתק בהר היהודים הפסטורלי במתכונת חג האורות ושמו - המכבים באים!

הר היהודים (מונטג׳ואיק בקטלאנית) הוא ההר החשוב ביותר בברצלונה וחשיבותו נודעת עוד מימי קדם. כיום, ההר מהווה ריאה ירוקה, בה מקומיים ותיירים מגיעים ליהנות מרוגע, שלווה, אוויר צח ונוף משגע על העיר. במהלך השנים העירייה דאגה בחוכמה לפתח ולטפח את המונטג׳ואיק כך שהיום ניתן למצוא עליו חלק מאתרי החובה בברצלונה. במהלך הסיור ביקרנו בכל האתרים החשובים הנמצאים על ההר תוך שצפינו בנוף עוצר נשימה על העיר כשהסיור עצמו כלל במיוחד לחנוכה הפתעות שונות ומתוקות ופעילויות לכל המשפחה!!!

התחלנו את הסיור בנסיעה קצרה בפוניקולר- רכבת השיניים שהעלתה אותנו במעלה המונטג׳ואיק, וכך נכנסנו אל תוך הירוק הפסטורלי של האזור ביום שמשי ויפיפה במיוחד – ממש לכבוד הקהילה. ברגע אחד הרגשנו קצת מחוץ לעיר בתוך העיר, נשמנו אוויר פסגות על הר היהודים והכל באווירת חג החנוכה.

הר היהודים שופע פארקים, עצים, גנים בוטניים, מפלים ומסלולי הליכה משגעים אשר עברנו ביניהם תוך כדי שחלפנו ליד מוזיאון חואן מירו, האצטדיון האולימפי, ארמון המוזיאון הלאומי של קטלוניה ומזרקות הקסם. דיברנו על ההיסטוריה של ההר ועל חשיבותו לעיר מאז ועד היום, הבנו מדוע הר היהודים קיבל את שמו, הכרנו את האירועים המכוננים שהתרחשו עליו, וזכינו לצפות ביחד בנוף 360 מעלות על העיר שאנו כל כך אוהבים.

הסיור היה מותאם למשפחות והפעיל את כל החושים של כולם – מבוגרים וילדים כאחד.

אנחנו בברצלולה דואגות להכניס את המטיילים שלנו לאווירת החגים, וכך כולנו ביחד נכנסו לרוח חג החנוכה השמח - במהלך הסיור הילדים פיתחו את היצירתיות שלהם תוך כדי הפעלות מיוחדות לחג שהכנו מבעוד מועד לכבוד הקהילה המשגעת שלנו. אין מטייל אחד בסיור, גדולים וקטנים כאחד, שלא יצא עם חיוך מאוזן לאוזן ועם בטן מלאה בסופגניות חמות ומתוקות.

הייתה לנו פעילות חברתית, כיפית שגיבשה את כולנו וגרמה לכל המשתתפים להתאהב עוד קצת בעיר שנכנסה לכולנו עמוק ללב.

והנה טעימה מהסיור המכבים באים:

הסיור השלישי – סיור לילה בחג פורים!

לאחר ההצלחה המסחררת של הסיורים הקודמים שערכנו לחברי הקהילה ובמיוחד לילדים המתוקים, החלטנו לצאת שוב בפעילות חברתית ומגבשת, והפעם- למבוגרים בלבד! כי גם להם מגיע!

צוות ברצלולה הכין במיוחד עבור חברי הקהילה סיור לילה בעיר העתיקה והפעם במתכונת שווה במיוחד- מסיבת תחפושות עליזה!! הסיור נקרא ״הצד האפל של ברצלונה״:

כל תייר בביקורו בברצלונה מסייר בעיר העתיקה, אולם אחרי רדת החשיכה, הסמטאות הצרות מחביאות בתוכן סודות כמוסים ואפלים. בסיור הלילי שלנו בעיר העתיקה שמענו על הסיפורים המפחידים והמסתוריים ביותר של ברצלונה. חלקם אמיתיים, חלקם נותרו בגדר אגדות אורבניות שעברו מדור לדור במשך השנים. בסיורנו עברנו בשכונות המרכיבות את העיר העתיקה- הרובע הגותי ואל רבאל, ותחת פנסי הרחוב המאירים את הסמטאות באור מסתורי ואפלולי, שמענו על הרוצחת הסדרתית של ברצלונה, על הבתים הרדופים, כיכרות ההוצאה להורג, והשדים והרוחות של העיר. ביקרנו בברים הפועלים למעלה מ-150 שנים בהם ישבו ושתו את יגונם הדמויות המפורסמות של העיר, מקומות בהם הזמן עצר מלכת, *ודיברנו על כל מה שכולם רוצים לדעת אבל תמיד מתביישים לשאול- סקס, סמים, בתי בושות וחיי הלילה של ברצלונה. לסיום, נכנסנו אל תוך יער קסום של פיות ושדונים...

אז מה היה לנו?! מכשפה, שטן, בטמן, בננה ענקית, הרבה אלכוהול, המון צחוקים, רוצחת סדרתית, נזירה שהתאבדה, בית אופרה מקולל , כיכר ההוצאה להורג, יער של פיות, ממתקים, ועוד שלל הפתעות.

הנה טעימה קטנה מהסיור:

שימו לב! סיורים אלו הם רק ההתחלה ולאורך השנה יהיו עוד מספר פעילויות והפתעות נוספות! בקרוב פרטים על הסיור הבא!