top of page

איך לאכול כמו מקומי

עודכן: 13 באוג׳ 2022

ישראלים רבים מתקשים להבין את הקולינריה הספרדית. הם מגיעים לברצלונה ויוצאים בתחושה שהאוכל לא רק לא טעים, אלא גם יקר. אז בואו אגלה לכם סוד- כנראה שרוב הישראלים לא יודעים איפה לאכול כאן. האמת, אני מבינה מאיפה זה נובע כי על אף שברצלונה היא עיר ים-תיכונית, הקשר בין האוכל שלהם לאוכל שלנו רחוק כמו המרחק מפה לישראל (אם יש בכלל קשר). באופן כללי תתקשו למצוא ירקות בתפריט, הבאגט קשה מאוד לחיך הישראלית הרגילה לפיתה וחלה נימוחה, והבשר הוא ברוב המקרים בשר חזיר. גבינות רכות כמו הקוטג' והיוגורט התחלפו לגבינות קשות ושמנות, ואם תזמינו סלט יתברר לכם שיש בו יותר מרכיבים מן החי מהירקות עצמם. המלצתי אליכם- אם אתם רוצים ליהנות מהאוכל בברצלונה, וותרו על ההשוואות ותתחילו לאמץ את המטעמים המקומיים.

עם עובדות לא ניתן להיתווכח. המטבח הספרדי ובפרט-המטבח הקטלאני נחשב לאחד המטבחים המשובחים בעולם הקולינארי. השף פראן אדרייה זכה בתואר השף הטוב ביותר ומסעדתו נבחרה חמש פעמים למסעדה הטובה בעולם, ונכון מאוד- הוא קטלאני. בכלל, בכל אזור קטלוניה ישנן מסעדות שזכו במצטבר מעל ל-50 כוכבי מישלן! אז במקום לשפוט את הקולינרייה המקומית, בואו וננסה להבינה, וכדי להבינה- צריך לדעת איפה לאכול, וממש לא צריך להתרחק יותר מדיי מהראמבלה.


אז בדיוק כמו בתל אביב, ברצלונה משתבחת לא רק בקולינרייה המקומית, אלא גם באין סוף מסעדות בינלאומיות- מסעדות אסיאתיות, המבורגריות, מסעדות הודיות, מסעדות צמחוניות, מסעדות בשרים, מסעדות איטלקיות ואפילו מסעדות ישראליות וכשרות. בבלוג זה אמליץ על מסעדות, קונדיטוריות, ברים וגלידריות נפלאות בברצלונה המתאימות לתייר הממוצע הרוצה לטעום מגוון מאכלים במחירים שפויים במרכז העיר, ואני מבטיחה לכם שתחזרו הביתה עם טעם של עוד.


למילון המושגים על הקולינריה הספרדית היכנסו לבלוג- מדריך האוכל הקטלאני השלם.


לכל מסעדה הענקתי דירוג מחירים המחולק באופן הבא:

€ עד 10 אירו לסועד.

€€ עד 20 אירו לסועד.

€€-€€€ עד 30 אירו לסועד.


אז בוא נתחיל-


משהו קטן וטוב-

מאפיית הופמן HOFMANN PASTISSERIA

בסמטה קטנה וחשוכה בשכונת בורן, שוכנת מאפיית הופמן האגדית. ברגע שהקרואסון של הופמן יגע בלשונכם, בלי לשים לב תעצמו את עיניכם, תתענגו ותרגישו שאתם בעולם אחר. לא מאמינים לי? גם אני בהתחלה לא האמנתי, אמרתי לעצמי "מה כבר יכול להיות כל כך מרגש בקרואסון?". אז בלי להכביר במילים- הקרואסון מסקרפונה של הופמן זכה בפרס הקרואסון הטוב בספרד, ואין אדם ששלחתי למאפייה ולא הפסיק להודות לי על כך. בנוסף, ממש לאחרונה הופמן קטפה תואר נוסף- המאפייה הטובה ביותר בקטלוניה (ושטחה של קטלוניה גדולה משטחה של מדינת ישראל- אז כבוד גדול!)

מלבד לקרואסון המסקרפונה המפורסם תוכלו למצוא קרואסון מנגו, שוקולד, תותים, מרציפן ועוד ועוד. בקיצור- אלפי קלוריות ששוות את זה. מלבד המאפים, הקינוחים של הופמן חדשניים ומעניינים- קינוחים בצורת קקטוס וביצה קשה הם רק חלק מהיצירות שקשה להאמין שהם אכן קינוחים אך מתבררים כשמימיים.

*שימו לב- עדיף להגיע בשעות הבוקר, לחטוף את הקרואסון איך שהוא יוצא מהתנור. בשעות הערב לרוב כבר נגמרים הקרואסונים.

*הצטרפו אלינו לסיור Born to be wild, כשקולינריה ואמנות נפגשים ותאכלו יחד איתנו את הקרואסון האגדי, כי להשמין- יותר כיף ביחד(=.


כתובת: Carrer de Flassaders, 44. בשכונת בורן. כ- 15 דקות הליכה מהרמבלה.

שעות פתיחה: ב'-שבת: 09:00-14:00 ושוב מ- 15:30-20:30. ימי א': 09:00-14:30.

כמה יעלה לי:



גלידריית רוקהמבולס ROCAMBOLESC

כשתיכנסו לגלידרייה של רוקהמבולסק מייד תרגישו שנכנסתם לסצנה מהסרט "צ'ארלי בממלכת השוקולד". הגלידרייה מעוצבת כולה בהשראת הסרט האהוב, והגלידה עצמה- משובחת. אז מה עושה אותה כל כך טובה? הגלידרייה היא סניף הקינוחים של מסעדה בבעלות שף קטלאני שזכתה בלא פחות מ-3 כוכבי מישלן. כדי לאכול במסעדה זו, תצטרכו להזמין מקום שנה מראש, וכמובן- להכין את הארנק. לכן, החליט בעל המסעדה לפתוח את הגלידרייה, בה פשוטי העם יוכלו להנות מהקינוחים המדהימים של מסעדתו מבלי לשבור חסכונות.

המאפיין את הגלידה מלבד הטעמים המעניינים והלא שגרתיים הוא דווקא המרקם- מרקם מלטף ואוורירי המזכיר גלידה אמריקאית. בנוסף, הקונספט הוא כזה- לאחר שבחרתם טעם, ניתן להוסיף שלוש תוספות מהמגוון הרחב- פירות, עוגיות, שוקולדים, סירופים ואפילו שערות סבתא!

הגלידה המפורסמת של רוקהמבולסק היא לא אחרת מאשר "גלידה בתוך טוסט". כן כן, מה ששמעתם- חם ופריך מבחוץ, וקר ורך מבפנים. והפלוס הרציני הוא שהגלידרייה נמצאת ממש על שדרת הראמבלה.


כתובת: La Rambla 51-59.

שעות פעילות: 12:00-00:30.

כמה יעלה לי:


גלידריית Gelaaati di Marco

עם כל הכבוד לכוכבי המישלן של גלידת רוקהמבולסק- עם גלידת ג׳לטי די מרקו אי אפשר להתחרות. זוהי ללא ספק הגלידרייה הטובה ביותר בברצלונה והאהובה עליי ביותר. הכנת הגלידה ב Gelaaati היא בפיקוחו של מאסטר הגלידה האיטלקי מרקו די קונסוליו, עם מעל ל- 20 שנות ניסיון ותשוקה גדולה בייצור גלידה איטלקית מסורתית. מרקו נולד בתוך משפחה איטלקית של יצרני גלידה. הוא החל את הקריירה שלו בשנת 1991 כשהוא עוזר לאביו בגלידרייה במילאנו. עד מהרה עברו מרקו ומשפחתו לחו"ל, שם פתחו גלידרייה מסורתית שזכתה להצלחה גדולה. ב -2006, מרקו ושותפתו פתחו את הגלידרייה שלהם בברצלונה- ג'לאאטי די מרקו, שם הם עושים גלידה איטלקית מהטעמים המסורתיים, היצירתיים והמפתיעים ביותר.

התשוקה, היצירתיות, האימונים המתמשכים והדאגה לחדשנות הפכה את המקום לאחת הגלידריות המוערכות ביותר בברצלונה, ואף זכתה בפרסים בינלאומיים. בשנת 2014 נכנסה הגלידרייה בדירוג 50 הגלידריות הטובות ביותר בעולם.

*אזהרה! אחרי שתטעמו פעם אחת מהגלידה של מרקו, תמצאו את עצמכם חוזרים לשם כל יום במהלך הטיול בברצלונה.


כתובת: Carrer Llibreteria 7, ממש במרכז הרובע הגותי כ-5 דקות הליכה מהרמבלה.

שעות פעילות: א'-שבת: 10:00-00:00

כמה יעלה לי?

בובו-BUBO

בובו היא קונדיטרייה המתמחה בקינוחים, שוקולדים, פרלינים ועוגות, שנדמה כאילו יד אמן פיסל אותם. בובו זכתה בפרסים בינלאומיים ונכללת כאחת מ-80 הקונדיטוריות הטובות בעולם וחלק מהקינוחים זכו לפרסים נחשבים באירופה. גולת הכותרת:- ב-2005 זכתה בובו בתואר עוגת השוקולד הטובה ביותר בעולם! כשתיכנסו לבובו תרגישו כאילו נכנסתם לחנות תכשיטים, ואם לא מתחשק לכם מתוק באותו הרגע, פשוט קחו Take Away למלון שיהיה לארוחת הבוקר.

*בובו נמצאת בלב שכונת בורן, מול כנסיית "סנטה מריה דל מאר".


כתובת: Carrer de les Caputxes, 10. כ-15 דקות הליכה מהראמבלה.

שעות פעילות: א'-ה': 10:00-21:00. שישי ושבת: 10:00-23:00.

כמה יעלה לי?



צ'יפס כמו בהולנד LAS FRITAS

האמת, צריך להיזהר לקרוא להם צ׳יפס (אחרת הקטלאנים יערפו את ראשכם), שכן שמם הספרדי הוא פאטאטס בראוואס (Patatas Bravas). מדובר על תפוחי אדמה מטוגנים מדהימים המגיעים בקונוס מנייר עם איזו תוספת שתבחרו. הרטבים המקומיים הם הבראווה- רוטב חריף המבוסס על פלפלים ופפריקה, ורוטב האיולי כמובן- הרוטב הקטלאני המפורסם בטעמו החזק של שום. מה צריך יותר בחיים?? אם לא תרצו את הרטבים המקומיים, תוכלו ללכת גם על הרטבים הקלאסיים כמו קטשופ ומיונז, או דווקא להתפרע ולקחת גבינה מותכת, רוטב בולונז, ביצת עין או מה שרק תחליטו. בבר הקטן שבשכונת בורן תמצאו את תפוחי האדמה המדהימים במחיר מצחיק, ואל תשכחו כמובן להשלים את המנה עם כוס בירה צוננת.

*הצטרפו אלינו לסיור Born to be wild, כשקולינריה ואמנות נפגשים ותאכלו יחד איתנו את תפוחי האדמה האגדיים, כי מי שאוכל לבד- מת לבד(=.


כתובת: Carrer de l'Argenteria, 70‬.

שעות פעילות: 11:00-23:00.

כמה יעלה לי:


צ'ורוס ברחוב Petrixol

כשבא לכם להתפנק בכוס שוקו חם ולצידו בצק מטוגן ומסוכר- כזה שיעלה לכם חיוך ענק על הפנים, תצטרכו להגיע לרחוב Petrixol, או איך שהמקומיים קוראים לו- רחוב השוקולד. מדובר על סמטה קטנה וצרה ברובע הגותי ובקרבת שדרת הרמבלה שקיבל את שמו המתוק כבר מאז המאה ה-17 כשבאופן ספונטני נפתחו בו לא מעט בתי קפה וחנויות שוקולד המעלים חיוך גדול על פני התושבים. ברחוב זה ישנם 2 מקומות נהדרים להתפנק בצ׳ורוס חם, בלי התחכמויות ובלי התפלצפויות. שם תקבלו את הצ'ורוס הכי קלאסי, הכי טרי והכי טוב בעיר.

המקום הראשון נקרא Granja Dulcinea, בר מקומי קטן המגיש שלל מתוקים וביניהם את הצ׳ורוס המהולל, והשני נקרא- La Pallaresa. שני המקומות פעילים משנות ה-40 ומייצרים צ'ורוס כבר עשרות שנים באותו הנוסח למקומיים ולתיירים כאחד.


כתובת: Carrer de Petritxol, מספר 2 ו-11. כ-3 דקות הליכה מהרמבלה.

שעות פעילות: כל ימות השבוע: 09:00-13:00 ושוב מ-16:30-20:30. רביעי: סגור.

כמה יעלה לי?


מאפייה ובית הקפה אסקריבה ESCRIBA

קונדיטוריה מדהימה המתמחה בקינוחים יפהפיים ומשובחים כבר משנת 1906. בקונדיטוריה תמצאו קינוחים בצורת נשיקה וכבשה, והטעם- לא נופל מהמראה. בקפה מבחר של משקאות חמים החל מקפה מעולה ועד חליטות תה מעניינות ובנוסף, באסקריבה תמצאו את הוופל בלגי המשובח ביותר בעיר.

הפלוס הרציני- בית הקפה נמצא ממש על הרמבלה.


כתובת: La Rambla 83.

שעות פעילות: א'-שבת: 09:00-22:00.

כמה יעלה לי?


קפה מאגניפיקו CAFE EL MAGNIFICO

לקח לי זמן רב למצוא את הקפה הטוב ביותר בעיר. הקפה בברצלונה (ובספרד בכלל) פשוט לא טוב בעינינו הישראלים. הם לא יודעים להקציף חלב, לקפה יש טעם שרוף ומבחר אפשרויות הקפה עומד על שניים- אספרסו או נס קפה. זה הגיע למצב שלא הסכמתי לשתות קפה בשום מקום חוץ מבבית עם מכונת הנספרסו שהבאתי במיוחד מישראל (תבינו עד כמה הייתי נואשת). כל זה חדל כשגיליתי את מאגניפיקו.

בר קפה קטן הפועל כבר למעלה מ-100 שנה ועובר במשפחה מדור לדור. בקפה אין מקומות ישיבה וניתן רק לקחת טייק אווי או לרכוש קפה באריזה הביתה. במגניפיקו מייצרים תערובות של פולי קפה מעניינות ומשובחות הנטחנים במקום ומספקים את הקפה המושלם לכל מסעדות הגורמה בברצלונה.


כתובת: Carrer de l'Argenteria 64.

שעות פעילות: ב'-שבת: 10:00-20:00. א': סגור.

כמה יעלה לי?


אמפנדה לה פאבריקה LA FABRICA

ללא ספק האמפנדס הארגנטינאיות הטובות ביותר בעיר. לה פאבריקה היא מאפייה בה מייצרים עשרות סוגים של אמפנדות: אמפנדס במילוי גבינות, בשר, ירקות, עוף, פסטו, חצילים ואינסוף קומבינציות. ניתן לבחור 3 סוגי אמפנדס ושתייה בעלות משתלמת. לאחר שסיימתם להתלבט ולבחור את האמפנדס (אכן הבחירה היא קשה) הן מחוממות בתנור לפני ההגשה.


כתובת: Carrer de Call 19, ברובע הגותי סמוך לכיכר הערייה. כ-5 דקות הליכה מהרמבלה.

שעות פעילות: א'-שבת: 11:00-23:00.

כמה יעלה לי?


ספרדי זה הכי אחי-


בילבאו BILBAO

המסעדה קרויה על שם העיר בילבאו, בירת חבל הבאסקים שבצפון ספרד, איזור המתאפיין בסוג טפאסים בשם פינצ'וס. הפינצ'וס מהווה מנת ביס קטנה המוגשת לצד כוס יין או בירה מקומית, ובעוד שטאפאס מוגש בצלוחיות קטנות, הפינצ'וס הם פרוסות באגט קטנות כשעליהן מונחים ערימות של דברים משובחים, החל מאנשובי, גבינות, נקניקים, פלפלים, סרדינים ועוד עשרות סוגים שונים ומגוונים. ברגע שתינגסו בפינצ'וס תחושו אינספור טעמים וברגע שתסיימו ותנגסו בשני, תגלו טעמים שונים לחלוטין.

הפינצ'וסים הצבעונים והיפהפיים נמצאים על בר המסעדה, עומדים זקופים כשהם מנסים ללכוד את תשומת ליבו של הסועד ומחכים שייבחרו בהם. בכל פינצ'וס נעוץ קיסם, כך שבסיום הארוחה משלמים על פי מספר הקיסמים (לא לרמות כן?!) כשהמחירים נעים בין 1.5-3 אירו לפינצ'וס, ומכאן מגיע שמם- Pincho בספרדית זה שיפוד.

*המסעדה נמצאת בצמוד לקתדרלה ברובע הגותי, כ- 5 דקות הליכה מכיכר קטלוניה.

* מסעדה מעולה נוספת בסגנון הפינצ'וס לא הרחק מבילבאו נקראת SAGARDI.


כתובת: Placa Nova 3.

שעות פתיחה: ב'-ו': 09:30-00:00. שבת-ראשון: 10:30-1:00.

טלפון להזמנת מקום: 34-933170011+.

כמה יעלה לי? €€


בר טאפאס- EL XAMPANYET

בר El Xampanyet הוא אחד מהברים הידועים ביותר בברצלונה, וללא ספק הפופולרי ביותר במחוז בורן. הממסד המשפחתי המיתי, המנוהל כיום על ידי הדור השלישי, הצליח לשמר את כל אישיותו מאז נוסד בשנת 1929. שמו של המקום הוא על שם המשקה הטיפוסי שהם מגישים- היין הלבן.

המקום מציג אווירה משפחתית, לא רשמית ומכובדת בו זמנית, בה לקוחות השכונה מעורבים עם תיירים רבים במרחב קטנטן. בשל הצלחתו הגדולה והפופולריות שלו, זו משימה קשה לקבל מקום ישיבה בבר העסוק. הבר-מסעדה המגיש טפאסים ופינצ׳וס מעולים נפתח בשעה 19:00 וכבר ב-18:30 כשהתריס סגור ניתן לראות תור ארוך של אנשים הממתינים בסבלנות.

המקום מפורסם בעיקר בגלל האנשובי שלו, אבל יש להם גם מבחר נהדר של גבינות, נקניקים ופירות ים משובחים, מה שהופך את El Xampanyet לנקודת עצירה אידיאלית עבור אפריטיף במקום שתמיד אפשר לספוג אווירה עליזה וחגיגית.


כתובת: Carrer de Montcada, 22, בשכונת בורן ממול למוזיאון פיקאסו.

שעות פעילות: שלישי עד שבת 12:00-15:30 ושוב מ- 19:00-23:00. ראשון 12:00-15:30. שני- סגור.

כמה יעלה לי? €-€€.


קאסה לולאה CASA LOLEA

קאסה לולאה היא מסעדת טפאסים קטנה, איכותית ושקטה שגיליתי ממש במקרה בעודי מתהלכת בשכונת בורן המדהימה. המסעדה מתאפיינת בקסם מקומי, בלי להתאמץ להרשים יותר מדיי. מי שבא לפה פשוט יודע שיקבל טאפאס מעולה לצד כוס סנגרייה גדולה ומשובחת- המומחיות של הבית.

תושבי קטלוניה תמיד היו אנשים שאוהבים לנהל שיחות עליזות וקולחות במפגשים סביב שולחן בזמן שמנשנשים מנות קטנות של מאכלים שונים. אז התנהגו כמוהם ובואו לטעם מהפטריות המוקפצות, פטאטאס בראוואס, זיתים מושלמים, סלט תמנונים מרענן, גבינה, חמון, באגט עם עגבנייה ושמן זית, וכמובן כוס משקה להשלמת סיפור האהבה שעל השולחן. בקיצור- אין מה להרחיב יותר מדיי, כשהאוכל טוב- הכל טוב.

*היזהרו לא להתבלבל עם רשת קאסה לולה (Casa Lola)- רשת מסעדות טאפאסים בברצלונה.


*המסעדה היא מסעדת בוטיק קטנה ותמיד מלאה. יש להתקשר ולהזמין מקום מראש.

*המסעדה נמצאת כ- 9 דקות הליכה מכיכר קטלוניה.


כתובת: Carrer Sant Pere Mès Alt, 49 בשכונת בורן.

שעות פעילות: ראשון עד שבת 09:00-1:00

טלפון להזמנת מקום: 34-936241016+.

כמה יעלה לי? €€-€€€.



אל קים EL QUIM בר-מסעדה בשוק לה-בוקריה

שלל בר-המסעדות הנמצאות בשוק לה-בוקרייה יכולות לתת רושם של מלכודות תיירים יקרות ללא תמורה הולמת, אולם מסעדת אל-קים היא פנינה בתוך ים של המולה ובה מנות פשוט מעולות ממש בתוך לב שוק האוכל המהולל. במסעדה אינספור מנות, כשכל אחת יותר טובה מהשנייה- החל מארוחת בוקר של ביצים וקפה ועד בשר נימוח, מאכלי ים, דגים וטפאסים שישאירו אתכם ללא מילים. הישיבה היא על הבר עם מספר כסאות דיי מוגבל, כך שכמעט תמיד יש להמתין עד שיתפנה מקום. בינתיים, הזמינו לכם כוס קאווה או סנגרייה מרעננת.

אמנם המחירים לא מאוד זולים, אבל המנות מאוד גדולות וממלאות, ובכלל-בישראל כל מנה כזו הייתה עולה כפול, כך שהמחיר זה רק עניין של פרספקטיבה(=


כתובת: Mercado de La Boqueria, La Rambla 91.

שעות פעילות: ב'-ה': 07:00-16:00. שישי-שבת: 07:00-17:00. א'-סגור.

כמה יעלה לי? €€-€€€.


סיודד קונדאל CIUDAD CONDAL

הכירו את מסעדת הטאפאסים המפורסמת ביותר בברצלונה. על אף שסיודד קונדל נחשבת למסעדה האהובה ביותר על התיירים, מספר המקומיים המגיעים לכאן מוכיח עד כמה היא טובה. ככה זה כשכל מנה בפני עצמה משובחת ונפלאה. זוהי מסעדה עם מטבח ספרדי קלאסי, ואין מצב שלא תמצאו כאן מה לאכול. המסעדה מציעה שלל טאפאסים, פינצ'וס, בשרים, קינוחים, סנגרייה, ועוד ועוד ועוד.

המסעדה גדולה, ניתן לשבת בחוץ בטרסה, על הבר או באחד השולחנות בפנים, ולכן התחלופה די מהירה ואין צורך להמתין זמן רב. אם תגיעו בשעות העמוסות, תצטרכו להמתין בסביבות החצי שעה.


כתובת: Rambla de Catalunya 18.

שעות פעילות: א'-שבת: 08:00-1:30.

טלפון: 34-933181997+

כמה יעלה לי? €€-€€€


סרווסריה קטאלנה Cerveseria Catalana

אחותה התאומה של סיודד קונדל. לסרווסריה קטלאנה רזומה מרשים ותמצאו בה טאפאסים איכותיים, טריים וטעימים בטירוף. אם תגיעו בשעות העמוסות תצטרכו להמתין כשעה (במקרה הטוב) כדי לקבל שולחן, אז עדיף תמיד להקדים, להזמין בינתיים כוס סנגרייה ולחכות שיגיע תורכם. אין ספק שסרווסריה קטלאנה היא מסוג המסעדות שאחרי שסועדים בה פעם אחת מתכננים כבר את הביקור הבא.


כתובת: Carre de Mallorca 236

שעות פעילות: א'-שבת: 09:00-23:30.

טלפון: 34-932160368+

כמה יעלה לי? €€-€€€

ויאנה VIANA

מסעדה ספרדית קטנה ומיוחדת עם אוכל פשוט מעולה שכל בחירה של מנה היא הצלחה. אם לא תזמינו מראש תצטרכו להמתין בתור כחצי שעה אולם ההמתנה משתלמת. המנות מצויינות, מפתיעות ואסתטיות, האווירה תמיד תוססת והשירות אדיב מאוד. גם הקינוחים מעלפים וחייבים להזמין אחד מהקוקטיילים של המקום. אמנם לא הכי זול, אבל כשתצאו תרגישו שהתמורה שקיבלתם לגמרי שווה את זה.


כתובת: Carrer del Vidre, 7. כדקה הליכה מהראמבלה.

שעות פעילות: ב'-ה': 18:00-00:00. ו'-א': 13:00-16:00 ושוב מ-18:00-00:00.

טלפון: 34-934638295+

כמה יעלה לי? €€-€€€


La Alcoba Azul

ללא ספק מסעדת הטאפאסים האהובה עליי בברצלונה!

בלב ליבו של הרובע הגותי, ממש בין סמטאות הרובע היהודי, ברחוב ״הרב שלמה בן אדרת״ ממוקמת אחת ממסעדות הטאפאסים הטובות ביותר בברצלונה. המקום- ששמו במילולית ״המערה הכחולה״ הוא בר-מסעדה קטנטן עם פן כפרי, רגוע ונעים, עם קירות אבן ושולחנות עץ משובצים נרות ופינות קסומות. La Alcoba Azul Bar לא מציעה רק את מיטב הטאפאסים, אלא גם את מיטב הקוקטיילים עם האיכות הים תיכונית הטובה ביותר, באווירה אותנטית ואינטימית.


כתובת: Carrer de Salomo Ben Adret 14 ברובע היהודי כדקה מבניין העירייה.

שעות פעילות: ב'-ה': 13:00-1:30 . ו'-א': 13:00-2:30

טלפון: 34-933028141+

כמה יעלה לי? €€-€€€


Vinitus

בלב רובע האישמפלה וכ-2 דקות הליכה מיצירת המופת של גאודי- קאסה באטיו, נמצאת מסעדת Vinitus האגדית. אם חשבתם שיהיה קל לקבל שם שולחן- טעיתם. לא ניתן להזמין מקום מראש, ואין סיכוי להגיע ולא להיתקל בתור ארוך של לקוחות רעבים וסבלניים. התפריט מציע מבחר טאפאסים קלאסיים מהמטבח הקטלאני והספרדי, כשהכל מוגש טרי, משובח ויפהפה.


כתובת: Carrer d'Aragó, 282

שעות פעילות: א-ש׳: 11:30 -1:30.

טלפון: 34-938533085+

כמה יעלה לי? €€ - €€€


מטבח בינלאומי-


דונה רוסה Doña Rosa

בר-המסעדה דונה רוסה הוא ללא ספק אחד המקומות המגניבים בעיר. נמצאת בשכונת רבאל הקסומה, כ-5 דקות הליכה משדרת הרמבלה במיקום מושלם- בסמוך למוזיאון לאמנות עכשווית (Macba). מדובר על מסעדת טאפסים פיוז'ן, הבעלים והשף ישראלי, וניתן למצוא בה מגוון אינסופי של מנות. אם מתחשק לכם בשרי, צמחוני, טבעוני או ללא גלוטן- הכל יש בנמצא כשהכל טרי ובתוצרת מקומית.

בשעות הבוקר תמצאו מגוון של ארוחות בוקר כמו ארוחת בוקר ישראלית (מפנקת!!), שקשוקה, חומוס או מגדל פנקיקים מלכותי, ולשעות המאוחרות יותר תמצאו מבחר של טאפאסים ואוכל ספרדי, המבורגר, אנטי פסטי, פלטת גבינות, סנדוויצ׳ים להרכבה, סלטים טריים וצבעוניים ובקיצור- מה לא. לצד כל אלה דונה רוסה ידועה במיצים הטבעיים והקוקטיילים המעולים שלה שנעשים כולם באהבה גדולה, ואם כל זה לא מספיק- שתדעו שבפנים מתחבא ג׳ונגל מטריף!


כתובת: Carrer de Ferlandina, 27, 08001, Barcelona. כ-5 דקות משדרת הרמבלה.

שעות פעילות: א׳- שבת 10:00-00:00

כמה יעלה לי? €-€€

פסטה מרקט- Pasta Market

כשמה כן היא- פסטה מרקט היא מסעדה איטלקית משובחת במיקום מושלם על שדרת הרמבלה בסמוך למסעדת מכבי. בפסטה מרקט תוכלו להרכיב לעצמכם איזו מנת פסטה שמתחשקת לכם, החל מסוג הפסטה, סוג הרוטב והתוספות. חוץ מפסטה, במסעדה קונספט זהה רק הפעם עם סלטים- ניתן להרכיב סלט גדול ובו כל המרכיבים האהובים עליכם. מבטיחה לכם שלא תמצאו בשום מקום אחר בעיר סלט מפנק וגדול כמו זה! יש לציין כמובן שהפסטה ושלל המוצרים טריים ונעשים במקום.

הבעלים ישראלי, ולכן דאג לנו לתפריט בעברית. כל שצריך הוא לסמן בדף את המרכיבים הרצויים ומגישים את הדף בקופה. היתרון הגדול הוא שהמחיר מצחיק- מנה בסיסית של פסטה ורוטב תעלה לכם כ- 5.90€ בלבד וכל תוספת תעלה עד כ- 1.5€ כשהדבר הנפלא הוא שהמנות ענקיות וממלאות! אמנם למסעדה אין תעודת כשרות, אולם את המוצרים הלא כשרים לא מערבבים עם שאר המוצרים, ובמנה שלכם תוכלו לבחור רק מה שמתאים לכם. ממליצה בחום!


כתובת: La Rambla, 77

שעות פעילות: 12:00-23:00

כמה יעלה לי? €-€€




אמריקאי- המבורגריית בקואה BACOA

בקואה היא רשת סניפי המבורגרים מעולים ומשובחים. לבחירתכם הרכבה של ההמבורגר החל מסוג הבשר- 100 אחוז בשר בקר (אורגני חשוב לציין), עוף או צמחוני, עם אפשרות של עשרות תוספות כמו גבינה, בצל מטוגן, גוואקמולי, פלפלים קלויים ועוד. אפילו את סוג הלחמנייה והצ'יפס ניתן לבחור. בקיצור- מי שרעב להמבורגר טוב ועסיסי- זה המקום בשבילכם.


כתובת: Carrer de Ferran 10. כדקה הליכה משדרת הרמבלה.

שעות פעילות: א'-שבת: 12:00-1:00.

כמה יעלה לי? €-€€


איטלקי- לה קוסינה מנדארוסו LA CUCINE MANDAROSSO

במילה אחת- WOW. אוכל איטלקי משובח והכי קרוב שיש לאיטלייה. המסעדה כל כך קטנה ונחבאת שרק בזכות הריח שבקע ממנה האף הוביל אותי בין הסמטאות הצרות של שכונת בורן עד אליה.


כתובת: Carrer de Vardaguer i callis 4. כדקה הליכה מארמון המוזיקה בשכונת בורן.

שעות פעילות: ג'-שבת: 13:30-1:00. ראשון: 13:30-17:00 ושוב מ-20:00-00:00. שני: סגור.

כמה יעלה לי? €€-€€€


פארקינג פיצה PARKING PIZZA

הפיצה הטובה ביותר בברצלונה, שהיא גם הפיצה הטובה ביותר שאכלתי בחיי (לא מגזימה) נמצאת כ-17 דקות הליכה מכיכר קטלוניה, ובשבילה גם הייתי צועדת קילומטרים.

כשמה כן היא- מסעדת ״פארקינג פיצה״ נמצאת בחניון ענק בגודל 500 מ"ר שעוצב בקפידה והוסב למסעדה עם תחושה תעשייתית. הקירות והתקרה החשופים והריהוט המינימלי הם אלו שמאפיינים את המסעדה. הבר, המטבח ותנור הפיצה חשופים לעיני כל, כך שהעיצוב הפשוט והפתוח של המקום חושף את כל מה שקורה בפנים. במרכז- שולחנות העץ ארוכים, כך שהסועדים חולקים את השולחן עם אחרים, והישיבה היא על שרפרף קרטון. ככה פשוט- ככה יפה.


הפיצות הן אישיות אך גדולות, משביעות ונהדרות עם תוספות מיוחדות כמו כמהין (פשוט אלוהי) וסלמון, ומלבדן תוכלו למצוא מנות וקינוחים איטלקיים נוספות.

תמיד יש תור, וכבר קרה שנאלצתי להמתין שעה, כך שמומלץ להגיע מוקדם.


**בתוך מסעדת פארקינג פיצה ישנה מסעדה נוספת- Parking Pita! ובדומה לפיצות, פה מדובר על טהרת הפיתה והאוכל הים תיכוני והישראלי האהוב עלינו. במסעדה, עם אותו העיצוב והסגנון תמצאו פלאפל, כרוב בתנור ואפילו שקשוקה, כך שאם התגעגעתם הביתה, קפצו לפארקינג פיתה במקום לפארקינג פיצה.


כתובת: Pg. de Sant Joan, 56

שעות פעילות: א׳-שבת 20:00-23:00

כמה יעלה לי? €€



פיצריה דה נאני- Da Nanni Pizzería

אם בא לכם לחטוף פיצה על הדרך, בלב ליבו של הרובע הגותי ממש בסמוך לבניין העירייה וממול הגלידריה הטובה בעיר- ג׳לטי די מרקו, נמצאת פיצריה ״דה נאני״, המציעים את הפיצה הנפוליטנית האותנטית והמסורתית עם המוצרים האיכותיים ביותר שהובאו היישר מדרום איטליה.

מדובר על פיצה אישית עגולה ונפלאה, שעבורה אנשים עומדים בתור בסבלנות רבה, ואין ממש איפה לשבת, אז קחו לכם פיצה לדרך, מצאו ספסל בקרבת מקום- והתענגו על פיצה איטלקית איכותית.


כתובת: Carrer de la Llibreteria, 10

שעות פעילות: א׳-שבת 12:00-23:00

כמה יעלה לי?


א- טו בולה - A TU BOLA

מסעדת A Tu Bola בניצוחה של הבעלים והשפית שירה בן שטרית היא מסעדה בה כל המנות מגיעות עגלגלות, כלומר- כל המנות מגיעות בצורה של כדורים!

מאחורי הסירים עומדת שירה בן שטרית, שפית שמגיל צעיר גילתה את אהבתה לאוכל. התשוקה שלה לאוכל וההשראה במטבח שקיבלה מהסבתא המרוקאית התמזגו לפילוסופיה קולינרית אישית בה היא מספקת ארוחות טעימות ויפהפיות. המטרה של שירה להעניק ללקוחותיה את הניחוחות והטעמים המוכרים מהבית- אוכל חם ומנחם. במסעדה כל האוכל מעוצב כמו כדור - ולמה?? כי זאת הדרך המושלמת לערבב מרכיבים רבים ולהגיע לשילוב טעמים הרמוני. כאן תוכלו למצוא כדורי בשר, דגים, עוף, צמחוני, טבעוני ונטול גלוטן, כך שכל אחד יכול למצוא את הכדור האידיאלי והייחודי שלו.

בנוסף לכדורים תמצאו חומוס קלאסי, פלאפל, סלטים ותבשילים אחרים, והפלוס הגדול- המסעדה נמצאת כ-3 דקות הליכה מהרמבלה!


כתובת: Carrer de l'Hospital, 78

שעות פעילות: א׳-שבת 12:00-23:00

כמה יעלה לי? €


אסיאתי WOK TO WALK

הפתרון האולטימטיבי למי שרוצה לאכול בזול ומבלי לבזבז זמן. רשת סניפי Walk to Wok היא רשת מסעדות של אוכל אסיאתי טעים מאוד בעלות מצחיקה. הרשת מתאפיינת בזריזות שלה בהגשת המנות שכן היא מבוססת על תור ארוך של אנשים המבקשים לקחת מנת נודלס מוקפץ על הדרך (ניתן גם לשבת בפנים אולם המסעדות קטנטנות עם מספר כסאות מוגבל). מנת הבסיס עולה 4.95 אירו כשניתן לבחור את סוג האטרייה והרוטב ללא עלות נוספת, וניתן להוסיף אינספור תוספות כמו ירקות, עוף, בשר, שרימפס ובוטנים בעלות נוספת על כל תוספת.


כתובת: סניף 1: La Rambla 95. סניף 2: Carrer de Jaume 1, 7.

שעות פעילות: א'-שבת: 11:00-00:00

כמה יעלה לי?


צמחוני (ואפילו טבעוני) VEGGIE GARDEN

מסעדה עם מבחר אינסופי של אוכל טבעוני מעולה. במהלך כל היום ניתן להזמין תפריט עסקי הכולל מנת פתיחה, מנה עיקרית וקינוח כולל שתייה (מים או יין) ב-9.25€ בלבד. המנות צבעוניות, ססגוניות, בריאות ומאוד גדולות. ניתן למצוא מבחר של אוכל הודי מעולה ומגוון רחב של שייק פירות מרענן. זול, בריא, טעים וממלא- הכל בחבילה אחת.


כתובת: Gran Via de les Corts catalanes 603‬. כ-5 דקות הליכה מכיכר קטלוניה.

שעות פעילות: א'-שבת: 12:30-23:00.

כמה יעלה לי?


סושי KITSUNE SUSHI BAR

בשביל לקבל את הסושי הכי טוב בעיר תצטרכו להרחיק מהרמבלה אל שכונת גרסיה האותנטית. מעבר לכך שהסושי מעולה, למסעדה קונספט מגניב ממש- תחילה המלצר שואל אתכם מספר שאלות בסיסיות כמו- האם יש משהו שאתם לא אוהבים או האם אתם אוכלים חריף. ככה המלצר יכול לדעת מה להגיש עבורכם. הרעיון- יוגשו לכם בסביבות 6 מנות של סושי ואוכל אסיאתי משובח. אלמנט ההפתעה הוא הרעיון המרכזי במסעדה- אתם לא יודעים מה תקבלו, וגם זה חוסך מכם לשבור את הראש על בחירה מהתפריט הרחב. קונספט זה של ארוחה יעלה לכם 20-30€ לאדם ואתם פשוט תצאו מפוצצים ומאושרים במחיר משתלם לחלוטין. כמובן שניתן גם להזמין ישר מהתפריט ללא הארוחה העסקית אבל זה לא ממש יוצא משתלם.


*יש להזמין מקום מראש!

כתובת: Carrer del Montseny 13‬.

שעות פעילות: א'-שבת: 13:00-16:00 ושוב מ-20:00-23:30.

טלפון: 34620666885+

עלות: €€-€€€


ראמן - KOKU KITCHEN

אוהבים ראמן כמוני?!?

קבלו את הראמן הטוב ביותר בעיר!

קוקו קיטשן הם חלוצי סצנת הראמן בברצלונה מאז 2014 והם מאכילים את העיר במרק האטריות הטעים והייחודי שלהם באווירה רגועה, לא יומרנית אך תוססת. הראמן פשוט מטורף ושאר המנות כמובן אף הן מתגאות באוכל הרחוב האסייתי המהולל. בקוקו קיטשן תוכלו ליהנות ממבחר רחב של קערות מהבילות של ראמן וגיוזות מוזהבות, ואין דבר טוב יותר בעולם ממרק טוב שמחמם את הלב כשקריר בחוץ.


כתובת: Carrer d'en Carabassa 19 ברובע הגותי.

שעות פעילות: א׳-ש׳: 13:00-16:00, ושוב מ- 19:30-23:30.

טלפון: 34-933156411+

עלות: €-€€


בשר - BUENOS AIRES GRILL RESTAURANT

לקרינברים שביניכם- מסעדת בשרים ארגניטנאית עסיסית ובמחיר משתלם. ללא ספק אחת ממסעדות הבשרים הטובות בברצלונה. מסעדת בשרים מעולה נוספת נקראת Patagonia.


כתובת: Carrer de València, 189‬. כ-14 דקות הליכה מכיכר קטלוניה.

שעות פעילות: 13:00-00:00.

כמה יעלה לי? €€-€€€.


בריאות FLAX & KALE

פלייקס אנד קייל היא בהחלט אחת מהמסעדות האהובות עליי ביותר בברצלונה. המסעדה מציעה אוכל טרי, צמחוני, בריא, איכותי ואורגני. במסעדה זו שפע של מנות צבעוניות וססגוניות עשירות בירקות ופירות, הכי קרוב אלינו הישראלים- אוכל פראשי ומרענן, דבר בו לוקה בחסר האוכל הספרדי. זהו המקום המושלם לארוחת בוקר מפנקת, שייקים עתירי ויטמינים, סלטים מפתיעים, חומוס סגול, מרקים ושאר ירקות.

המסעדה נמצאת כ-5 דקות הליכה מהרמבלה בשכונת רבאל, גדולה ומוארת מאוד, כשבקומה העליונה טרסה מדהימה שטופת שמש.

אמנם לא הכי זול, אבל איכות המוצרים והמנות המשובחות שווה את זה.


כתובת: Carrer dels Tallers 74.

שעות פעילות: א'-שבת: 9:30-23:30.

כמה יעלה לי? €-€€€


בראנץ׳ BRUNCH & CAKE

הדרך המושלמת להתחיל את היום! בראנצ׳ים מפנקים ומדהימים שיחזיקו אתכם שבעים ומרוצים לכמה שעות טובות. בתפריט של המסעדה תוכלו למצוא ארוחת בוקר מגוונות וגדולות כמו Eggs Benedict עם תוספות שוות כמו סלמון ואבוקדו. קערת אסאי מלאה בפירות, שייקים טבעיים, סלטים ענקיים ומפנקים, פנקייקים בריאותיים ובקיצור- ארוחת בוקר כמו שאנחנו הישראלים בדיוק אוהבים. לרשת מספר סניפים ברחבי העיר.

לבלוג הבראנצ׳ים המלא שלנו לחצו כאן.


כתובת: Carrer Enric Granados, 19. כ-10 דקות הליכה מכיכר קטלוניה.

שעות פעילות: א'-שבת: 8:30-21:30.

כמה יעלה לי? €-€€


הכי קרוב לבית


ובכל זאת- אם התגעגעתם הביתה או אם אתם פשוט אוכלים רק אוכל כשר, להלן רשימת המסעדות הישראליות והכשרות-


מכבי- MACCABI

מסעדת מכבי היא מסעדה בשרית כשרה האהובה מאוד על הישראלים וממוקמת ממש על שדרת הרמבלה. במסעדה תוכלו למצוא בשרים, עוף, דגים, סלטים ואפילו אוכל ספרדי כמו פאייה וטאפאסים.

לישראלים האוכלים רק במסעדות כשרות, סביר להניח שרוב הטיול תמצאו את עצמכם אוכלים כאן.


כתובת: La Rambla 79.

שעות פעילות: א'-ה': 12:00-23:30. שישי: 12:00-16:00. שבת- 20:00- 23:30.

כמה יעלה לי? €€-€€€.


חומוס ברצלונה- HUMMUS BARCELONA

אחת לכמה זמן, כשתוקף אותי געגוע עז לישראל, אני חייבת את מנת החומוס שלי והכתובת היא אחת- חומוס ברצלונה! המקום נפתח בשנת 2015 ע"י סיון ודביר, שני ישראלים מקסימים, ומציע אוכל ישראלי, איכותי וטעים בטירוף! אמנם לא מדובר במסעדה כשרה, אולם זוהי מסעדה צמחונית לחלוטין. בין המנות בתפריט תוכלו למצוא קוסקוס, שקשוקה, סביח וסלטים מעולים והשירות פשוט נפלא!


כתובת: Carrer de Valencia 227. כ-11 דקות הליכה מכיכר קטלוניה.

שעות פעילות: ב'-שבת: 12:00-22:30. א': 13:00-18:00

כמה יעלה לי? €-€€.


פלאפל מעוז- MAOZ FALAFEL

פלאפל מעוז הינה רשת מוכרת ואהובה המגישה פלאפל מסביב העולם. אמנם למקום אין תעודת כשרות מכיוון שהוא פתוח גם בימי שבת, אך המקום מגיש מוצרים טבעוניים בלבד. המסעדה הקטנטנה נמצאת ממש בסמוך לשדרת הראמבלה ופתוחה עד השעות הקטנות של הלילה.


כתובת: Carrer de Ferran 12.

שעות פעילות: א'-שבת: 11:00-1:00. בימי שישי שבת וראשון פתוח עד 3:00.

כמה יעלה לי?


הפלאפל של שני

פלאפל שני הוא דוכן פלאפל מקסים ממש בתוך שוק לה-בוקרייה בבעלותה של שני- ישראלית מקומית. לפלאפלייה תעודת כשרות והפלאפל-כמו בארץ. שני אישה מקסימה ואדיבה ותמיד חיוך רחב על פניה. אז אם עברתם בשוק ומתוך המבחר הרחב מתחשק לכם דווקא אוכל ישראלי-קפצו לדוכנה של שני.


כתובת: ממש בתוך שוק לה-בוקריה, דוכן מספר 133-134.

שעות פעילות: שני-שישי. בקיץ: 10:00-19:00, בחורף: 11:00-17:00. שבת וראשון: סגור.

כמה יעלה לי?


בתאבון(=


 

bottom of page